Επιχειρηματικότητα
To Επιμελητήριο Μαγνησίας και το Womanitee στο πλευρό των γυναικών του επιχειρείν που πλήττονται από τον Covid-19 στις Β.Σποράδες
Με μεγάλο ενθουσιασμό οι γυναίκες επιχειρηματίες των Βορείων Σποράδων ανταποκρίθηκαν στην πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Μαγνησίας να διοργανώσει σε συνεργασία με την APSON CSR επιχειρηματικό διήμερο στις Βόρειες Σποράδες με στόχο την εφαρμογή της εργαλειοθήθηκης “Womanitee Toolkit” και την ανάπτυξη της νησιώτικης οικονομίας μέσα από την ενδυνάμωση των γυναικών που επιχειρούν ή επιθυμούν να επιχειρήσουν στην περιοχή.
Εντυπωσιακή ήταν η συμμετοχή επιχειρηματιών της Σκιάθου και της Σκοπέλου στην ευρεία συνάντηση του επιχειρείν στις Βόρειες Σποράδες, το Σάββατο 10 και την Κυριακή 11 Οκτωβρίου στη Σκιάθο, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Πολιτιστικού Κέ́ντρου “Μπούρτζι” αλλά και η δυναμική τους παρουσία στα webinars που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης μέσω διαδικτύου καθώς λόγω των μέτρων προστασίας από τον Covid-19 οι θέσεις εντός της αιθούσης δεν θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες που προέκυψαν από την εκδήλωση ενδιαφέροντος για ένα διήμερο δράσεων με επίκεντρο την γυναίκα που επιχειρεί σήμερα στην Ελλάδα.
Απευθυνόμενος στις γυναίκες του επιχειρείν αλλά και στους εκπροσώπους των τοπικών φορέων που αγκάλιασαν αυτή την πρωτοβουλία, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, Αριστοτέλης Μπασδάνης, εξήρε την σημασία της διοργάνωσης δράσης για την ενδυνάμωση του γυναικείου επιχειρείν στις Βόρειες Σποράδες στην καρδιά του δεύτερου κύματος της πανδημικής κρίσης, δηλώντας χαρακτηριστικά: “Σήμερα, παρότι βιώνουμε πρωτόγνωρες συνθήκες, οι γυναίκες του επιχειρείν δεν το βάζουν κάτω και δηλώνουν παρούσες σε αυτή την πρωτοβουλία για την επιχειρηματικότητα στη νησιωτική Ελλάδα. Βάσει στοιχείων πρόσφατων μελετών και ερευνών είναι εμφανές ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια για την περαιτέρω ανάπτυξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας και την είσοδο των γυναικών σε υψηλές διοικητικές θέσεις των επιχειρήσεων της χώρας μας. Βασικό χαρακτηριστικό της γυναικείας παρουσίας στο τιμόνι των επιχειρήσεων είναι ότι αυτή εντοπίζεται κυρίως σε μικρές επιχειρήσεις και εταιρείες, οι περισσότερες από τις οποίες ανήκουν στον τομέα του τουρισμού. Παράλληλα, η μεγαλύτερη δραστηριότητα των γυναικών εντοπίζεται στη νησιωτική Ελλάδα. Γεγονός είναι ότι στις τουριστικές περιοχές ανθεί περισσότερο η γυναικεία επιχειρηματικότητα. Στην περίπτωση που αυτή εξειδικευτεί μπορεί να αποτελέσει κινητήριο δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη του νησιωτικού συμπλέγματος, σε μια περίοδο που η κοινωνία και η οικονομία εν γένει δοκιμάζεται σε όλα τα επίπεδα”.
Το επιχειρηματικό διήμερο διεξήχθη υπό την αιγίδα του ΕΟΑΕΝ και υποστηρίχτηκε από τον δήμο Σκιάθου, τον δήμο Σκοπέλου, τον Εμπορικό και Επαγγελματικό Σύλλογο Σκιάθου, την Ένωση των Ξενοδόχων Σκιάθου και το Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Καταλυμάτων Σκιάθου. Όλες οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν με τη συμμετοχή του Womanitee, του δικτύου υποστήριξης των γυναικών του επιχειρείν που τελεί υπό την αιγίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
“Όσο καλές ιδέες και εάν υπάρχουν χρειάζονται άνθρωποι με όραμα και διάθεση να τις υλοποιήσουν. Αυτό σημαίνει ότι είναι σπουδαίο αυτό που γίνεται εδώ στη Σκιάθο έπειτα από την κινητοποίηση του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, του Δήμου Σκιάθου, της Ένωσης Ξενοδόχων και όλων των τοπικών φορέων του νησιού, σε πρωτοφανή για όλους μας δεδομένα, με κοινό στόχο να πάμε την γυναικεία επιχειρηματικότητα ένα βήμα μπροστά. Στόχος του Womanitee είναι να χτίσουν οι γυναίκες που επιχειρούν ή επιθυμούν να επιχειρήσουν, γέφυρες επιχειρηματικότητας και το Womanitee ToolKit, μια δέσμη εργαλείων προσαρμοσμένων στις ανάγκες κάθε επιχειρηματία σήμερα, να γίνει ο πιο πιστός τους συνεργάτης», δηλώνει η ιδρύτρια & πρόεδρος της APSON CSR και επικεφαλής του Womanitee, δρ Αναστασία Ψωμιάδη.
Συντονιστής της πρωτοβουλίας από την πλευρά των Σποράδων, μέλος των ΔΣ του Επιμελητηρίου Μαγνησίας και του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών, ο Αθανάσιος Ε. Ζλατούδης, επισήμανε τη σημαντικότητα της πρωτοβουλίας του Επιμελητηρίου Μαγνησίας: “Η μετά Covid εποχή είναι εδώ και δεν θα πρέπει να την βλέπουμε μόνο σαν εμπόδιο αλλά θα πρέπει να προσαρμοστούμε, όπως έκανε η ανθρωπότητα σε κάθε περίπτωση που αντιμετώπισε εξίσου σημαντικές δυσκολίες, και να δούμε ποιες ευκαιρίες μπορούμε να έχουμε μέσα σε αυτή τη συνθήκη ώστε να τις αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο. Η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας είναι το Νο1 εργαλείο για να μπει δυναμικά όλος ο κόσμος της νησιωτικής οικονομίας στον χάρτη της Ευρωπαϊκής και Παγκόσμιας Οικονομίας και σίγουρα, η καρδιά αυτού είναι η γυναικεία επιχειρηματικότητα”.
Στο πλαίσιο της δράσης εφαρμόστηκαν προγράμματα εκπαίδευσης, Workshops, Female Business Breakfast, Round Table και Webinars, με κορύφωση την ατομική συμβουλευτική που σε συνδυασμό με το σύνολο εργασιών του διημέρου προκάλεσε στις γυναίκες του επιχειρείν στις Βόρειες Σποράδες την έντονη επιθυμία η πρωτοβουλία που ξεκίνησε από την Σκιάθο να έχει συνέχεια με ανάλογες δράσεις που θα δρομολογούν άμεσα.
* Τηρήθηκαν όλα τα προληπτικά μέτρα προστασίας που προτείνονται από την Ελληνική Κυβέρνηση, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η επιδημία του Covid-19.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΗΜΕΡΟΥ
10& 11 Οκτωβρίου 2020 Σκιάθος
Brainstorming workshop: Μετά τη σύντομη παρουσίαση του Womanitee, υπό την καθοδήγηση της επικεφαλής του Womanitee, εξειδικευμένης business coach στη γυναικεία επιχειρηματικότητα δρ Αναστασίας Ψωμιάδη και της Content Manager του Womanitee, Κατερίνας Ιωακείμ (CEO & Founder MarkEdit, Coverstory.gr), οι γυναίκες του νησιού μοιράστηκαν τις ανησυχίες τους, τη δράση τους, τις επιθυμίες τους για το νησί και τα σχέδιά τους για το μέλλον.
Workshop “Time Mamagement” από την Βίκυ Πυλαρινού, CFO & Business Coach:
Επαναξιολογήθηκε η έννοια του χρόνου, χρησιμοποιήθηκαν οι κατάλληλες τεχνικές και τα ανάλογα εργαλεία με σκοπό την αξιοποίηση του χρόνου και την ορθή διαχείριση αυτού. Η διαχείριση του χρόνου είναι μία από τις βασικές ικανότητες που απαιτείται να καλλιεργήσουμε για να έχουμε επαγγελματική και προσωπική επιτυχία.
Webminar «Ο γυναικείος τρόπος για επιτυχημένες διαπραγματεύσεις – τεχνικές και δεξιότητες» με εισηγήτρια την Βίκυ Αθανάσσoγλου – Δικηγόρο Αθηνών- Dusseldorf Γερμανίας με εξειδίκευση στο International Business Law. Πιστοποιημένη Διαμεσολαβήτρια Διαιτητής ΕΒΕΑ.
Στρογγυλή τράπεζα*: Εκρόσωποι φορέων των Β. Σποράδων και μέλη του Advisory Board του Womanitee τοπoθετήθηκαν για τη νησιώτικη επιχειρηματικότητα, υπό την αιγίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και επενδύσεων .
Female Business Breakfast και Ατομική Συμβουλευτική: 30λεπτες συναντήσεις με τη business coach του Womanitee.
Workshop Διαχείρισης άγχους: «Αναγνώριση & Αντιμετώπιση πιεστικών καταστάσεων».
Webminar: «Συμβουλές για την ίδρυση χώρου εστίασης» με εισηγήτρια την Αλεξία Κουτρουλιά, Ιδιοκτήτρια και Γενική Διευθύντρια PALMIE BISTRO.
Digital Ατομική συμβουλευτική: Mετά τη λήξη των δράσεων, το Womanitee προσφέρει σε κάθε γυναίκα επιχειρηματία των Βορείων Σποράδων ατομική συμβουλευτική μέσω digital, κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
*Θα ακολουθήσει ξεχωριστό δελτίο Τύπου για τις τοποθετήσεις και τα συμπεράσματα της Στρογγυλής Τράπεζας.
Προγράμματα
Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην Food & Drinks International Expo στη Θεσσαλονίκη
Δυναμική αναμένεται να είναι η συμμετοχή του οργανισμού η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην έκθεση Food & Drinks International Expo, στην HELEXPO στην Θεσσαλονίκη.
Πιο αναλυτικά, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, η οποία σταθερά στηρίζει τον αγροδιατροφικό κλάδο μέσω της ιδρυτικής δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης θα συμμετέχει με εκθεσιακό περίπτερο (Stand C71, Περίπτερο 13), στο οποίο θα παρέχεται πληροφόρηση για τα προγράμματα και το έργο του οργανισμού. Παράλληλα, οι επισκέπτες θα μπορέσουν να γνωρίσουν μικρές αγροδιατροφικές επιχειρήσεις με τα προϊόντα τους, οι οποίες θα φιλοξενούνται στο περίπτερο ως ωφελούμενοι του επιχειρηματικού επιταχυντή του οργανισμού ΑΓΡΟΑΝΕΛΙΞΗ.
Επίσης, στο πλαίσιο της έκθεσης, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά σε συνδιοργάνωση με την Food & Drinks και την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Επιστημόνων Τροφίμων (ΠΕΤΕΤ) θα πραγματοποιήσει, στο Open Stage του Περίπτερου 13, ειδική ημερίδα με θέμα «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια». Στην ημερίδα θα συμμετάσχουν αναγνωρισμένοι επαγγελματίες και επιστήμονες του αγροδιατροφικού κλάδου και θα αναλυθούν όλες οι μελλοντικές τάσεις στον τομέα, στους κρίσιμους άξονες της καινοτομίας, της βιωσιμότητας και της εξωστρέφειας.
Επιπλέον, τις πρώτες δύο ημέρες της έκθεσης, στελέχη του οργανισμού θα συντονίσουν δύο εξειδικευμένες συζητήσεις σχετικά με τους κλάδους της μελισσοκομίας και αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών.
Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά προσκαλεί τους επαγγελματίες του κλάδου και τους νέους επιστήμονες που επιθυμούν να συμβάλουν στη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας του κλάδου της αγροδιατροφής να επισκεφθούν το εκθεσιακό μας περίπτερο και να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις που συνδιοργανώνουμε.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την Food & Drinks εδώ Δήλωση συμμετοχής στην εκδήλωση «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια» εδώ.
Προγράμματα
Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Α.Ε. (ΑΝΕΤΧΑ)
Διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής»
Με μεγάλη επιτυχία και με την παρουσία των τοπικών αρχών πραγματοποιήθηκε το διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής» που διοργανώθηκε από την Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο πλαίσιο υλοποίησης του Διακρατικού Σχεδίου Συνεργασίας «LOCAL TOUR» του Τοπικού Προγράμματος CLLD LEADER
Η ανωτέρω ενέργεια προκύπτει από τη Δράση Β.5 του Σχεδίου Συνεργασίας με τίτλο «Δικτύωση» και συγκεκριμένα την Ενέργεια Β.5.1 με τίτλο «Επισκέψεις για την ανταλλαγή καλών πρακτικών» και είχε ως στόχο να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους οι εταίροι και οι συμμετέχοντες, να παρουσιαστούν τακτικές που ακολουθούνται και να ενημερωθούν για πρακτικές που εφαρμόζονται με επιτυχία στο Νομό Χαλκιδικής.
Πλήθος εταίρων και ωφελούμενων από ΟΤΔ της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας συμμετείχαν σε παρουσιάσεις και βιωματικές δραστηριότητες στην Χαλκιδική.
Το εποικοδομητικό διήμερο ξεκίνησε στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής στον Πολύγυρο.
Χαιρετισμούς απηύθυναν η κ Μαρία Πλασταρά εκ μέρους της Αντιπεριφερειάρχη κ Κατερίνα Ζωγράφου που επεσήμανε τη σημασία ίδρυσης της ΑΝΕΤΧΑ για την ουσιαστική ανάδειξη της Χαλκιδικής και των προϊόντων της. Στη συνέχεια ο Δήμαρχος Πολυγύρου κ. Εμμανουήλ καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και αναφέρθηκε στη σημαντικότητα του να γίνει ο καθένας πρεσβευτής του τόπου του. Ο πρόεδρος της ΑΝΕΤΧΑ κ Πασαλής Γεώργιος αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο της Αναπτυξιακής Εταιρίας στο πλαίσιο ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας της Χαλκιδικής. Τέλος ο ιδρυτής της ΑΝΕΤΧΑ κ Βασίλειος Βασιλάκης μίλησε με συγκίνηση για το ξεκίνημα της ΑΝΕΤΧΑ και το πολύτιμο έργο της για την ανάδειξη του τόπου και των τοπικών προϊόντων.
Σημαντική ήταν η παρουσίαση προγραμμάτων που αποτέλεσαν καλές πρακτικές LEADER, όπως ο Διαγωνισμός Παραδοσιακής Κουζίνας Χαλκιδικής: TASTE HALKIDIKI του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής. Ακολούθησαν εισηγήσεις με θέμα: «Προβολή των θησαυρών της Χαλκιδικής» και «Είμαι ο Πρεσβευτής του τόπου μου» με στόχο τη διάχυση ιδεών και την εμψύχωση των συμμετεχόντων μέσα από την παρουσίαση καινοτόμων πρακτικών.
Η μέρα συνεχίστηκε με την ενδιαφέρουσα ξενάγηση στην Τυροκομική Σταθώρης, το 1ο πιστοποιημένο επισκέψιμο τυροκομείο της Ελλάδας και αμέσως μετά την πολιτιστική ξενάγηση στο Άλσος Αριστοτέλη. Μετά το γεύμα στο πρότυπο αγρόκτημα Πλατανόρεμα, οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το οινοποιείο της οικογένειας Ταραζά και έλαβαν μέρος σε γευσιγνωσία τοπικών οίνων.
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με μια ιδιαίτερη επίσκεψη Ινστιτούτο Μελισσοκομίας στον Αγ. Μάμα Χαλκιδικής και συμμετοχή σε εκπαιδευτική δραστηριότητα και γευσιγνωσία μελιού. Σειρά είχε η βιωματική εμπειρία σε ελαιώνα και ελαιοτριβείο, μαθαίνοντας για την καλλιέργεια της Ελιάς στην επιχείρηση Περίαπτον-Οικογένεια Λιναρδή, στην Όλυνθο Χαλκιδικής.
Το διήμερο έκλεισε με ξενάγηση στο σπήλαιο Πετραλώνων. Ένα από τα σημαντικότερα σπήλαια της Ελλάδας, το δεύτερο σε επισκεψιμότητα αρχαίο μνημείο της Βόρειας Ελλάδας, που χαρακτηρίζεται από μοναδικό σπηλαιολογικό, ανθρωπολογικό, παλαιοντολογικό και αρχαιολογικό πλούτο.
Η «Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης», πάνω από 30 έτη, αποτελεί αναπτυξιακό πυρήνα και εργαλείο, στα χέρια των τοπικών κοινωνικών εταίρων και προγραμματικών φορέων, για τη συντονισμένη προώθηση ενός νέου τρόπου ανάπτυξης, με βάση την από κοινού εφαρμογή συγκεκριμένης αναπτυξιακής στρατηγικής.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, πάνω από 500 επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 70.000.000 € έχουν υλοποιηθεί με την υποστήριξη της ΑΝΕΤΧΑ κατά τα έτη λειτουργίας της, στηρίζοντας την τοπική οικονομία και απασχόληση.
Έρευνες
Τα Ένφυλα Στερεότυπα Καλά Κρατούν στις Ελληνικές Οικογένειες και στις Οικογένειες της Διασποράς!
Τα στερεότυπα στον αθλητισμό εξακολουθούν να υφίστανται, τόσο στους
Έλληνες/ίδες γονείς όσο και στους Έλληνες/ίδες της διασποράς. Παρόλο που η
πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρεί ότι δεν υπάρχουν «ανδρικά» ή «γυναικεία»
αθλήματα, μεγάλο ποσοστό του δείγματος διατηρεί ουδέτερη στάση ως προς το
εάν θα ενθάρρυνε τον(ους) γιο(ους) ή την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχει(ουν) σε
ένα άθλημα που παραδοσιακά θεωρείται «γυναικείο» (όπως το μπαλέτο) ή
«ανδρικό» (όπως το ποδόσφαιρο). Αυτά είναι τα κύρια συμπεράσματα της
διαδικτυακής έρευνας που διεξήγαγε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ (MARLAB) του
Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει πως τα στερεότυπα του φύλου επηρεάζουν τη
συμμετοχή των παιδιών και εφήβων στον αθλητισμό, συγκρίνοντας τις απόψεις των
Ελλήνων/ίδων γονέων και των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς. Τα
ερωτηματολόγια των ερευνών απαντήθηκαν από 328 γονείς παιδιών έως 18 ετών
(288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς). Η έρευνα
πραγματοποιήθηκε υπό την επιστημονική επίβλεψη της διευθύντριας του MARLAB,
καθηγήτριας, κας Ροδούλας Τσιότσου και παρουσιάστηκε μαζί την υποψήφια
διδακτόρισσα, κα Σμαράγδα Σαμαρά, στο συνέδριο «Inaugural Greek Global Women
and Hellenism Conference».
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το 72% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το
74% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, συμμετείχαν σε αθλητικές
δραστηριότητες κατά την παιδική και εφηβική τους ηλικία. Σε ότι αφορά στη
σημερινή συχνότητα συμμετοχής τους σε αθλητικές δραστηριότητες, το 40,28% των
Ελλήνων/ίδων γονέων δηλώνει ότι δεν συμμετέχει ποτέ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό
για τους/ις Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς είναι σημαντικά μικρότερο (25%)
(ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 1).
Τόσο οι Έλληνες/ίδες γονείς (38,54%) όσο και οι Έλληνες/ ίδες γονείς της διασποράς (40%) διαφωνούν με την άποψη ότι ορισμένα αθλήματα είναι αποκλειστικά «κατάλληλα» για άνδρες (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 2). Ωστόσο, σχετικά με το αν θα ενθάρρυναν την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχουν σε ένα «ανδρικό» άθλημα, όπως το ποδόσφαιρο, το 32,64% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 32,5% των γονέων της διασποράς διατηρούν ουδέτερη στάση ενώ οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διατυπώνουν υψηλότερα ποσοστά συμφωνίας (45%) έναντι των Ελλήνων/ίδων γονέων (35,76%) (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 3).
Παρόμοια είναι τα αποτελέσματα σχετικά με τα αθλήματα που θεωρούνται «κατάλληλα» για γυναίκες, με το 37,5% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 40% των γονέων της διασποράς να διαφωνούν απόλυτα με αυτή την άποψη (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 4). Ωστόσο, παραμένουν επιφυλακτικοί/ές στο αν θα ενθάρρυναν τον(ους) γιο(ους) τους να συμμετάσχουν σε ένα παραδοσιακά «γυναικείο» άθλημα, όπως το μπαλέτο, με το 31,36% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 27,5% των γονέων της διασποράς να διατηρούν ουδέτερη στάση και μόνο το 27,2% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 35% των γονέων της διασποράς να συμφωνούν (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5).
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5.
Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διαφωνούν απόλυτα (42,5%) με την άποψη ότι τα μέσα ενημέρωσης παρέχουν ισότιμη κάλυψη αθλητικών επιτευγμάτων ανεξαρτήτως φύλου. Αντίθετα, οι απόψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων ποικίλουν, με περίπου ίσα ποσοστά διαφωνίας (26,39%) και ουδετερότητας (25,69%). Επιπλέον, η πλειονότητα των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί (30,21%) ή διαφωνεί απόλυτα (23,26%) με την άποψη ότι τα δύο φύλα εκπροσωπούνται ισότιμα στον αθλητισμό. Παρόμοια στάση εκφράζουν και οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς, με το 22,5% να διαφωνεί και το 30% να διαφωνεί απόλυτα (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6).
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6.
Προσφέρουν όμως όλα τα αθλήματα ίσες ευκαιρίες ανέλιξης ανεξαρτήτως φύλου; Από την έρευνα προκύπτει ότι οι απόψεις των δύο δειγμάτων συγκλίνουν. Συγκεκριμένα, το 29% των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί με αυτήν την άποψη και το 33% διαφωνεί απόλυτα. Παρόμοιες είναι οι αντιλήψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, με το 28% να διαφωνεί και το 35% να διαφωνεί απόλυτα. Επιπλέον, και τα δύο δείγματα διαφωνούν απόλυτα με την άποψη ότι οι επαγγελματίες αθλήτριες λαμβάνουν ίσες ανταμοιβές, όπως μισθός και αναγνώριση, σε σύγκριση με τους άνδρες αθλητές. Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς εκφράζουν αυτή τη διαφωνία πιο έντονα, με το 50% να διαφωνεί απόλυτα, έναντι του 34,38% των Ελλήνων/ίδων γονέων (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7).
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7.
Τέλος, στην έρευνα, καταγράφηκε ο βαθμός ομοφοβίας των γονέων, με το 84% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 90% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς να εμφανίζουν σχετικά υψηλές τιμές ομοφοβίας σε μια κλίμακα 0-100, όπου το 0 αντιπροσωπεύει την ελάχιστη και το 100 τη μέγιστη ομοφοβική στάση (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8). Ενδεικτικά, στη δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα μου προκαλούν εκνευρισμό», το 22% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι συμφωνεί, ενώ το 52% συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 74%). Αντίστοιχα ποσοστά καταγράφηκαν και στους Έλληνες/ίδες γονείς της Διασποράς, με το 23% να συμφωνεί και το 58% να συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 81%). Επίσης, δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα αξίζουν την αρνητική μεταχείριση που υφίστανται», το 73% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 70% των Ελλήνων/ίδων γονέων της Διασποράς αντίστοιχα συμφώνησαν απόλυτα.
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8.
Προφίλ τους δείγματος
Στην έρευνα συμμετείχαν στο σύνολο 328 γονείς εκ των 288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς.
Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων: το 85% ήταν γυναίκες και το 15% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 1,4% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 31,6% ήταν 30-39 ετών, το 52,4% ήταν 40-49 ετών και το 14,2% ήταν 50-59 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 11% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 64% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 9% μεταξύ 40.000 και 69.999 ευρώ, το 2% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 14% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (46,18%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 91% ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν πανελλαδικό και προερχόταν από 13 περιφέρειες της χώρας και κυρίως από την Αττική (45,49%).
Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς: το 62% ήταν γυναίκες και το 38% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 2% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 20% ήταν 30-39 ετών, το 45% ήταν 40-49 ετών, το 22% ήταν 50-59 ετών, το 8% ήταν 60-69 ετών και το 3% ήταν άνω των 70 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 12% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 22% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 23% μεταξύ 40.000 και 59.999 ευρώ, το 23% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 20% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (62,5%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 80% του δείγματος ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% του δείγματος ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν διεθνές και προέρχονταν από 18 χώρες και κυρίως από την Νορβηγία (15%) και Αυστραλία (15%).
Rodoula H. Tsiotsou (Ph.D.) | Professor of Services MarketingDirector of Marketing Laboratory MARLAB
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη