Connect with us

Προγράμματα

Upbility – Σχολικά βοηθήματα για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Οι μαθησιακές δυσκολίες, συχνά γνωστές ως μαθησιακές διαταραχές, αναφέρονται σε ένα ευρύ φάσμα μαθησιακών προβλημάτων. Δεν προκαλούνται από έλλειψη νοημοσύνης ούτε συνεπάγονται χαμηλότερη ευφυΐα για τα παιδιά που τις έχουν. Το φαινόμενο βέβαια αποτελεί καθημερινότητα για χιλιάδες μαθητές και τα βοηθήματα με δυνατότητα να προσαρμόζουν το μάθημα στις ανάγκες του παιδιού είναι απαραίτητα! 

Τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες;

Όταν σε έναν μαθητή είναι αντιληπτή κάποια δυσκολία στην κατανόηση των μαθημάτων και πληροφοριών, σε βαθμό μεγαλύτερο από συνομηλίκους, τότε συνήθως μιλάμε για κάποια μαθησιακή δυσκολία, θέτοντάς το απλοϊκά. Δεν πρόκειται για κάποια ασθένεια ή κάποιο πρόβλημα. Σε αυτά τα παιδιά, είναι απλώς διαφορετική η σύνθεση του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα να γίνεται με διαφορετικό τρόπο η αντίληψη του περιβάλλοντος και συγκεκριμένα του μαθησιακού περιβάλλοντος. 

Τι είδους μορφών Μαθησιακές Δυσκολίες υπάρχουν;

Υπάρχουν πολλών ειδών μαθησιακές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα παιδί. Παρακάτω αναφέρονται ενδεικτικά κάποια από αυτά:

  1. Δυσλεξία

Κάτω από την ομπρέλα των μαθησιακών δυσκολιών, μία από τις πιο συνηθισμένες μορφές είναι η δυσλεξία. Η δυσλεξία είναι μια μαθησιακή δυσκολία που επηρεάζει την ανάγνωση, τη γραφή και την κατανόηση. 

Οι δυσλεξικοί μαθητές μπορεί να έχουν πρόβλημα στην αποκωδικοποίηση λέξεων ή την φωνημική επίγνωση, η οποία είναι η ικανότητα να αναγνώρισης συγκεκριμένων ήχων μέσα στις λέξεις. Η παγίδα της δυσλεξίας είναι η παραμέληση που μπορεί να υπάρξει πολλές φορές, συνήθως από τον γονέα, η οποία και οδηγεί αργότερα σε σημαντικότερες δυσκολίες – όπως η αδυναμία ανταπόκρισης του μαθητή σε επίσημες εξετάσεις της δευτεροβάθμιας του εκπαίδευσης. 

  1. Δυσγραφία

Η δυσγραφία είναι μια κατάσταση κατά την οποία οι άνθρωποι δυσκολεύονται να αποτυπώσουν γραπτώς τις σκέψεις τους. Η δυσγραφία χαρακτηρίζεται από κακή γραφή, η οποία ωστόσο δεν αποτελεί το μοναδικό σύμπτωμα.

Οι πάσχοντες μαθητές δυσκολεύονται να εκφραστούν γραπτώς, είτε μέσω της ορθογραφίας, είτε της γραμματικής, είτε του λεξιλογίου, είτε της κριτικής σκέψης, είτε της μνήμης. Οποιοσδήποτε μηχανισμός εμπλέκεται στη μεταφορά της σκέψης στο χαρτί, μπορεί να υστερεί. 

  1. Δυσαριθμησία

Αυτό το είδος αναφέρεται σε δυσκολίες μαθηματικών υπολογισμών. Η δυσαριθμησία επηρεάζει την ικανότητα του παιδιού να κατανοεί αριθμητικές ιδέες, αριθμούς, συλλογισμούς και μαθηματικές έννοιες (πρόβλημα, λύση, πράξη, μέθοδος). 

Μαθητές με τη δυσκολία αυτή μπορεί να έχουν επίσης πρόβλημα στο να διαβάσουν ένα ρολόι για να μεταφέρουν σε κάποιον την ώρα, να ολοκληρώσουν νοητικά μαθηματικά προβλήματα, να ανακαλέσουν αριθμητικές πληροφορίες και να μετρήσουν χρήματα.

  1. Διαταραχή ακουστικής επεξεργασίας

Τα άτομα με αυτήν τη μορφή δυσκολίας, έχουν πρόβλημα στην επεξεργασία των ήχων. Παρατηρείται πως αδυνατούν να φιλτράρουν ήχους, όπως την ομιλία του δασκάλου και μια ανακοίνωση από το μεγάφωνο, ενώ μπορεί να υπάρχει και σύγχυση στην κατανόηση της σειρά ακουσμάτων.

  1. Διαταραχή γλωσσικής επεξεργασίας 

Η διαταραχή γλωσσικής επεξεργασίας είναι μια υποομάδα της διαταραχής ακουστικής επεξεργασίας που εμφανίζεται όταν ένα παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες στην επεξεργασία του προφορικού λόγου, επηρεάζοντας τόσο τη δεκτική όσο και την εκφραστική του γλώσσα.

image1.jpg

Πώς αντιμετωπίζω Μαθησιακές Δυσκολίες; 

Καθώς οι μαθησιακές δυσκολίες δεν θεραπεύονται αλλά αντιμετωπίζονται, ο γονέας θα πρέπει να παρέχει στο παιδί την καλύτερη δυνατή υποστήριξη, η οποία υπόκειται στο: 

  1. Να γίνει μια σωστή αξιολόγηση

Για να διαγνωστεί μια μαθησιακή δυσκολία, η διαδικασία θα πρέπει να περάσει από έναν ειδικό παιδαγωγό. Η επίσκεψη σε έναν ειδικό θα βοηθήσει τόσο τους γονείς στο να διαμορφώσουν εικόνα όσο και το παιδί στο να έχει κατάλληλη αντιμετώπιση.

  1. Εκπαιδευτικό σύμβουλο

Ένας εκπαιδευτικός σύμβουλος είναι πάντα πρόθυμος να βοηθήσει και να καθοδηγήσει τον μαθητή και τους γονείς στη αποτελεσματική διαχείριση της δυσκολίας.

  1. Ειδικά εκπαιδευτικά βοηθήματα

Κάθε μαθητής χρειάζεται βοήθεια στα σχολικά μαθήματα, πόσο μάλλον ένας μαθητής αντιμέτωπος με κάποια μαθησιακή δυσκολία. 

Αυτό το τρίτο στάδιο είναι και εκεί που η τεχνογνωσία της Upbility, της δίνει την δυνατότητα να προσαρμόζει ειδικά σχεδιασμένα σχολικά βοηθήματα τα οποία να αντεπεξέρχονται στις ανάγκες παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες.

Πολλές φορές τα σχολικά βιβλία είναι πολύ σύνθετα και δυσνόητα, ειδικά για τους μαθητές με αδυναμίες. Γι’ αυτό δημιουργήθηκε και αυτή η νέα σειρά υλικού βασισμένο στην σχολική ύλη. 

Το υλικό είναι ταξινομημένο ανά τάξη και περιλαμβάνει τα κείμενα των σχολικών βιβλίων με απλουστευμένα τρόπο, ειδικό οπτικό υλικό κατανόησης, πλούσιες δραστηριότητες και ερωτήσεις που καθοδηγούν τον μαθητή.

Με απλά παραδείγματα και θεματολογίες στα βοηθήματα της Upbility, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν με έναν πιο απλό τρόπο πάνω στα σχολικά μαθήματα. 

Βοηθήματα όλων των τάξεων αλλά οδηγούς σωστών αρθρώσεων και ανάπτυξης προφορικού λόγου, με παραδείγματα και θεωρία, αποτελούν κάποια βοηθήματα της σειράς. Τα βοηθήματα Upbility αφορούν όλες τις ηλικίες και σχολικές τάξεις και με την σωστή καθοδήγηση από τους γονείς, οι μαθητές θα καταφέρουν να αποκτήσουν μια μεγαλύτερη ευκολία στις σχολικές απαιτήσεις.

Εκδηλώσεις

Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»

Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.

Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..

Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.

Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
 https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ

Continue Reading

Προγράμματα

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ NEXT STAGE LAB-TO-MARKET BOOTCAMP

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Next Stage Lab – To – Market Bootcamp, το πρόγραμμα που στηρίζει καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups να μεταφέρουν τα αποτελέσματα της τεχνολογικής τους έρευνας στην αγορά. Οι συμμετέχοντες, με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία, και η μηχανική λογισμικού. 

Το Next Stage Lab-To-Market Bootcamp είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Περισσότερα από 50 άτομα παρακολούθησαν το Bootcamp, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels. 

Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Συγκεκριμένα, το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας διαθέσε, σε 2 ομάδες, χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες, ενώ η Ideas Forward προσέφερε σε 3 ομάδες συμβουλευτική ανακάλυψης επιχειρηματικού μοντέλου και επενδυτικής ετοιμότητας. 

Οι ομάδες του Bootcamp με την υψηλότερη κατάταξη:

1η θέση: Moverse: Αναπτύσσει μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation που επιτρέπει στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια, αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.

2η θέση: MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, βοηθώντας γεωπόνους και αγρότες να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους μέσω τεχνολογιών μικροβιακής νοημοσύνης και ακριβούς γεωργίας.

3η θέση: RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, επιτρέποντας στους ερευνητές να αποκτούν ασφαλή και αξιόπιστη πρόσβαση σε δεδομένα, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα μέσω της προσέγγισης “επισκέπτη δεδομένων”.

Ο καθηγητής Νίκος Θεοδωράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ, δήλωσε “θεωρούμε το πρόγραμμα ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες του Α.Π.Θ. να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης και ευελπιστούμε να δούμε σύντομα τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά.”

Ο καθηγητής Παναγιώτης Κετικίδης, πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, ανέφερε “συγχαιρουμε τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε και να σας ευχηθούμε, καινοτομώντας από τη Θεσσαλονίκη, να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στις διεθνείς αγορές.”

Ο Δημήτρης Κουρτέσης, συνιδρυτής της Ideas Forward, τόνισε ότι “συμμετείχαν ομάδες με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα, οι οποίες δεν φοβούνται τα δύσκολα, έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, στηρίζονται σε βαθιά τεχνολογική γνώση και το Next Stage τις υποστηρίζει για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξής τους.”

Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, σημείωσε ότι “είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και είμαστε πρόθυμοι να παράσχουμε βοήθεια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μόνο αν κάνουμε καινούρια πράγματα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να προχωρήσουμε μπροστά.”

Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp:

  1. 35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.
  2. ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.
  3. Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.
  4. MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.
  5. Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.
  6. RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.
  7. SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.
  8. SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.

The Sustainables: Φορητές μονάδες πυρόλυσης για παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ.

Continue Reading

Εκδηλώσεις

ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΗ HATZI FILAX GROUP στο Make-A-Wish Ελλάδος το Πρόγραμμα Leadership Accelerator Program

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την επιτυχή ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού
προγράμματος της Hatzi Filax Group για τον οργανισμό Make-A-Wish Ελλάδος. Η Hatzi Filax Group παρείχε δωρεάν 52 συμμετοχές σε 7 εξειδικευμένα σεμινάρια, συνολικής διάρκειας 226 ωρών. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με στόχο την ενδυνάμωση των ανθρώπων του Make-A-Wish, υποστηρίζοντας τον πολύτιμο σκοπό τους να εκπληρώνουν ευχές παιδιών με σοβαρές ασθένειες, με την καθοδήγηση της κας Σοφίας Σκευοφύλακα και Χάτζης Σκευοφύλακα με θεματολογία Time Management: How to be more productive, Communication Skills, Giving Feedback, (Πως να Προσλαμβάνετε τους Καλύτερους, Business English)

Η κα. Χάτζη Σκευοφύλακα, CEO και Co-Founder της Hatzi Filax Group και η Σοφία
Σκευοφύλακα, CCO και Founder της Hatzi Filax Group δήλωσαν:

«Είναι πραγματική τιμή και χαρά για εμάς να στηρίζουμε το Make-A-Wish Ελλάδος.»
Η ολοκλήρωση του προγράμματος Leadership Accelerator Program ενισχύει τις δεξιότητες
του ανθρώπινου δυναμικού του Make-A-Wish Ελλάδος, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός
ισχυρού πυρήνα υποστήριξης για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Με έμφαση στη
συνεχή ανάπτυξη και υποστήριξη του κοινωνικού έργου του οργανισμού, η συνεργασία μας
αποδεικνύει τη δέσμευσή μας για προσφορά και κοινωνική ευθύνη.
Η Hatzi Filax Group δεσμεύεται να συνεχίσει να στηρίζει δράσεις που κάνουν τη διαφορά
στην κοινωνία, προσφέροντας ελπίδα, χαρά και δύναμη στα παιδιά και τις οικογένειες που
την έχουν ανάγκη.

Continue Reading

Trending