Επιχειρηματικότητα
Βήματα για επιτυχημένες προσλήψεις
Πολλοί ενδιαφερόμενοι , που αναζητούν εργασία, εκφράζουν την ανησυχία τους σχετικά με τις διαδικασίες πρόσληψης. Αισθάνονται την έλλειψη του ελέγχου. Η αντίληψη είναι ότι ο εργοδότης κατέχει όλα τα έγγραφα και αυτοί δεν μπορούν να παρουσιάσουν τα δικά τους έγγραφα.
Η κατοχύρωση γνώσης αποτελεί πηγή ισχύος, και η κατανόηση της διαδικασίας πρόσληψης ενδυναμώνει τους ενδιαφερόμενους στην προσπάθειά τους για απόκτηση εργασίας, βοηθώντας τους να κατευθύνουν τις προσπάθειές τους και να μειώσουν τον βαθμό της ανησυχίας τους.
Τα εργαλεία
Οι πρακτικές πρόσληψης διαφέρουν από επιχείρηση σε επιχείρηση, από εργοδότη σε εργοδότη, από στέλεχος σε στέλεχος. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κοινές στρατηγικές και εργαλεία που χρησιμοποιούνται στις προσλήψεις. Η συλλογή βιογραφικών, η διαλογή και η επιλογή αποτελούν τα τρία βασικά στοιχεία της διαδικασίας πρόσληψης.
Οι εργοδότες χρειάζονται ένα «απόθεμα» υποψηφίων, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν για την κάλυψη διαθέσιμων θέσεων εργασίας. Όσοι προβαίνουν σε προσλήψεις λιγότερο συχνά ή για εξειδικευμένες θέσεις συνήθως συλλέγουν βιογραφικά όταν χρειάζεται. Κάποιοι μπορεί να συλλέγουν βιογραφικά για έρευνα αγοράς ή για μελλοντικές επεκτάσεις και θέλουν να εξασφαλίσουν ότι μπορούν να καλύψουν τις εργασιακές τους ανάγκες. Συνεπώς, πολλές διαδικασίες συλλογής υποψηφίων μπορεί να είναι διερευνητικές και να μην υπάρχει πραγματική θέση ανοικτή. Υπάρχουν πολλοί τρόποι συλλογής βιογραφικών, όπως διαφημίσεις, εσωτερικές ανακοινώσεις, συστάσεις από αξιόπιστους εργοδότες ή φίλους, ιδιωτικές και κρατικές υπηρεσίες, γραφεία εύρεσης εργασίας, διαδίκτυο, πανεπιστήμια, γραφεία διασύνδεσης, σύνδεσμοι και επιμελητήρια.
Οι συστάσεις
Όταν οι εργοδότες συγκεντρώνουν ικανοποιητικό αριθμό αιτήσεων, θα περιορίσουν τους υποψηφίους σε εκείνους που διαθέτουν τα καλύτερα προσόντα για τη θέση, βασιζόμενοι συχνά σε περιορισμένες πληροφορίες, όπως μια αίτηση ή ένα βιογραφικό. Μπορεί επίσης να λάβουν υπόψη τους συστάσεις και το ιστορικό προηγούμενης εργασίας, αλλά συνήθως θα εξετάσουν αυτά τα στοιχεία μετά την πρώτη διαλογή. Κατά τη διάρκεια της πρώτης διαλογής, οι εργοδότες δαπανούν ελάχιστο χρόνο για την εξέταση αιτήσεων και βιογραφικών. Θα αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στην αξιολόγηση ενός περιορισμένου αριθμού υποψηφίων μετά την πρώτη επιλογή, εξετάζοντας προσεκτικότερα τα προσόντα και ενδεχομένως επικοινωνώντας με τους συστήνοντες ή/και προηγούμενους εργοδότες. Μερικοί μπορεί να πραγματοποιήσουν μια πρώτη διερευνητική τηλεφωνική συνομιλία ή μια προσωπική συνέντευξη διαλογής.
Η επιλογή
Παρόλο που όλα τα στάδια της διαδικασίας είναι σημαντικά για την απόφαση πρόσληψης, οι εργοδότες συνήθως λαμβάνουν την τελική τους απόφαση με βάση τη συνέντευξη. Μέσω αυτής προσπαθούν να αναγνωρίσουν τα προσόντα και να εκτιμήσουν κατά πόσο ο υποψήφιος ταιριάζει στην επιχείρηση. Όταν κάποιος κληθεί για συνέντευξη, μπορεί να υποθέσει ότι οι εργοδότες ενδιαφέρονται για το προφίλ του, αφού δεν θα διαθέταν χρόνο για συνέντευξη εάν δεν ήταν έτσι. Έτσι, το ερώτημα που προκύπτει είναι: “Είναι αυτός ο καλύτερος υποψήφιος για τη θέση;”
Το”Καλύτερα προσόντα” δεν περιορίζονται μόνο σε ικανότητες και εκπαίδευση, αλλά περιλαμβάνουν και προσωπικά χαρακτηριστικά όπως ενδιαφέροντα, κίνητρα, πάθος για την τελειότητα και αφοσίωση στη μάθηση. Οι εργοδότες επίσης εξετάζουν το κόστος πρόσληψης. Η πρόσληψη αποτελεί σημαντική επένδυση που κοστίζει χιλιάδες ευρώ ετησίως. Θέλουν να βεβαιωθούν ότι θα έχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση για τα χρήματά τους.
Πάντως, εάν είναι εφικτό, είναι καλό να μάθετε ποιος θα πάρει την τελική απόφαση, θα πρέπει όμως να συμπεριφέρεστε σε όλους σαν να είναι εκείνοι οι υπεύθυνοι. Δε γνωρίζετε ποιος επηρεάζει περισσότερο την τελική απόφαση. Το λιγότερο που μπορεί να συμβεί είναι να πρέπει να εργαστείτε με το άτομο που σας καλεί στη συνέντευξη.
Περί ασφάλειας
Τέλος θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι εργοδότες πλέον δεν προσλαμβάνουν υπαλλήλους για μια ολόκληρη καριέρα. Η ασφάλεια συ- νταξιοδότησης από έναν εργοδότη έχει πλέον ξεπεραστεί. Ο μέσος όρος των εργαζομένων θά αλλάξει πολλές δουλειές και θα ακολουθήσει αρκετές διαφορετικές κατευθύνσεις καριέρας κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του. Η έρευνα εργασίας δεν είναι πλέον κάτι που προκύπτει σπάνια, έχει γίνει μια συνεχή διαδικασία σταδιοδρομίας. Για μια επιτυχημένη προσπάθεια αναζήτησης εργασίας, θα πρέπει να υπολογίσει κανείς αυτές τις αλλαγές και να χρησιμοποιεί όλες τις διαθέσιμες πηγές.
Άρθρο αρχείου
Τζούλη Κυριακάκη.
Προγράμματα
ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ NEXT STAGE LAB-TO-MARKET BOOTCAMP
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Next Stage Lab – To – Market Bootcamp, το πρόγραμμα που στηρίζει καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups να μεταφέρουν τα αποτελέσματα της τεχνολογικής τους έρευνας στην αγορά. Οι συμμετέχοντες, με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία, και η μηχανική λογισμικού.
Το Next Stage Lab-To-Market Bootcamp είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Περισσότερα από 50 άτομα παρακολούθησαν το Bootcamp, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels.
Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Συγκεκριμένα, το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας διαθέσε, σε 2 ομάδες, χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες, ενώ η Ideas Forward προσέφερε σε 3 ομάδες συμβουλευτική ανακάλυψης επιχειρηματικού μοντέλου και επενδυτικής ετοιμότητας.
Οι ομάδες του Bootcamp με την υψηλότερη κατάταξη:
1η θέση: Moverse: Αναπτύσσει μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation που επιτρέπει στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια, αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.
2η θέση: MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, βοηθώντας γεωπόνους και αγρότες να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους μέσω τεχνολογιών μικροβιακής νοημοσύνης και ακριβούς γεωργίας.
3η θέση: RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, επιτρέποντας στους ερευνητές να αποκτούν ασφαλή και αξιόπιστη πρόσβαση σε δεδομένα, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα μέσω της προσέγγισης “επισκέπτη δεδομένων”.
Ο καθηγητής Νίκος Θεοδωράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ, δήλωσε “θεωρούμε το πρόγραμμα ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες του Α.Π.Θ. να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης και ευελπιστούμε να δούμε σύντομα τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά.”
Ο καθηγητής Παναγιώτης Κετικίδης, πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, ανέφερε “συγχαιρουμε τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε και να σας ευχηθούμε, καινοτομώντας από τη Θεσσαλονίκη, να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στις διεθνείς αγορές.”
Ο Δημήτρης Κουρτέσης, συνιδρυτής της Ideas Forward, τόνισε ότι “συμμετείχαν ομάδες με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα, οι οποίες δεν φοβούνται τα δύσκολα, έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, στηρίζονται σε βαθιά τεχνολογική γνώση και το Next Stage τις υποστηρίζει για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξής τους.”
Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, σημείωσε ότι “είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και είμαστε πρόθυμοι να παράσχουμε βοήθεια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μόνο αν κάνουμε καινούρια πράγματα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να προχωρήσουμε μπροστά.”
Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp:
- 35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.
- ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.
- Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.
- MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.
- Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.
- RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.
- SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.
- SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.
The Sustainables: Φορητές μονάδες πυρόλυσης για παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ.
Εκδηλώσεις
ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΗ HATZI FILAX GROUP στο Make-A-Wish Ελλάδος το Πρόγραμμα Leadership Accelerator Program
Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την επιτυχή ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού
προγράμματος της Hatzi Filax Group για τον οργανισμό Make-A-Wish Ελλάδος. Η Hatzi Filax Group παρείχε δωρεάν 52 συμμετοχές σε 7 εξειδικευμένα σεμινάρια, συνολικής διάρκειας 226 ωρών. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με στόχο την ενδυνάμωση των ανθρώπων του Make-A-Wish, υποστηρίζοντας τον πολύτιμο σκοπό τους να εκπληρώνουν ευχές παιδιών με σοβαρές ασθένειες, με την καθοδήγηση της κας Σοφίας Σκευοφύλακα και Χάτζης Σκευοφύλακα με θεματολογία Time Management: How to be more productive, Communication Skills, Giving Feedback, (Πως να Προσλαμβάνετε τους Καλύτερους, Business English)
Η κα. Χάτζη Σκευοφύλακα, CEO και Co-Founder της Hatzi Filax Group και η Σοφία
Σκευοφύλακα, CCO και Founder της Hatzi Filax Group δήλωσαν:
«Είναι πραγματική τιμή και χαρά για εμάς να στηρίζουμε το Make-A-Wish Ελλάδος.»
Η ολοκλήρωση του προγράμματος Leadership Accelerator Program ενισχύει τις δεξιότητες
του ανθρώπινου δυναμικού του Make-A-Wish Ελλάδος, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός
ισχυρού πυρήνα υποστήριξης για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Με έμφαση στη
συνεχή ανάπτυξη και υποστήριξη του κοινωνικού έργου του οργανισμού, η συνεργασία μας
αποδεικνύει τη δέσμευσή μας για προσφορά και κοινωνική ευθύνη.
Η Hatzi Filax Group δεσμεύεται να συνεχίσει να στηρίζει δράσεις που κάνουν τη διαφορά
στην κοινωνία, προσφέροντας ελπίδα, χαρά και δύναμη στα παιδιά και τις οικογένειες που
την έχουν ανάγκη.
Εκδηλώσεις
Manager of the Year: Βράβευση της Διευθύνουσας Συμβούλου του Οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, κ. Έφης Λαζαρίδου
Η χρονιά επιφύλασσε ακόμη μία ιδιαίτερα τιμητική διάκριση για τη Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, καθώς η Διευθύνουσα Σύμβουλος (CEO) του Οργανισμού, κα Έφη Λαζαρίδου, βραβεύθηκε ως Manager of the Year 2024 στην κατηγορία NGO – Non-Profit Organization. Η βράβευση πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Πιο αναλυτικά, στην κατάμεστη αίθουσα Banquet του Μεγάρου Μουσικής παρευρέθηκαν περισσότερα από 650 εξέχοντα στελέχη της επιχειρηματικότητας, της παραγωγής, της πολιτικής και της κοινωνίας των πολιτών, όπου η κα Λαζαρίδου ανακοινώθηκε ως νικήτρια της κατηγορίας για τους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, επιβραβεύοντας με αυτόν τον τρόπο το μεγάλο έργο που έχει επιτελέσει ο Οργανισμός υπό την ηγεσία της.
Το βραβείο απένειμε στην κα Λαζαρίδου η κα Άντζελα Βαρελά, Head of Directorate of GNTO Domestic & International Offices, Greek National Tourism Organization (ΕΟΤ).
Η κα Έφη Λαζαρίδου, εμφανώς συγκινημένη κατά τη διάρκεια της απονομής, δήλωσε:
«Πρόκειται για μία κορυφαία διάκριση που με συγκινεί διπλά. Αφενός, γιατί ο πλέον αξιόπιστος θεσμός επιβράβευσης της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα αναγνωρίζει τη συνεισφορά της Κοινωνίας των Πολιτών στην κοινωνική και οικονομική πρόοδο της χώρας. Αφετέρου, γιατί μέσα από αυτήν την αναγνώριση τιμάμε τους αφανείς Ήρωες και Ηρωίδες της Υπαίθρου, των οποίων τα όνειρα υπηρετούμε καθημερινά.
Καθώς κανένας και καμία Manager δεν υφίσταται χωρίς την ομάδα του, είναι γεγονός ότι η διάκριση αυτή ανήκει ουσιαστικά στους ανθρώπους μου. Μία Dream Team αφοσιωμένων, χαρισματικών, ταλαντούχων επαγγελματιών που μου υπενθυμίζουν καθημερινά το υπέροχο προνόμιο να βρίσκομαι σε μία εργασία που αποστολή της έχει αποκλειστικά και μόνο το κοινό καλό!»
Ο Οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, ο οποίος έχει ιδρυθεί χάρη στην πρωτοβουλία και την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), με επικεφαλής την κα Έφη Λαζαρίδου, έχει υποστηρίξει περισσότερους από 31.000 επαγγελματίες και 120 μικρές, οικογενειακές και νεοφυείς επιχειρήσεις, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη νέων συνεργατικών σχημάτων και αγροδιατροφικών προϊόντων, καθώς και στη στήριξη της περιφερειακής ανάπτυξης.
Με στρατηγική συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Rutgers των ΗΠΑ και ισχυρό δίκτυο υποστηρικτών, ο Οργανισμός δημιουργεί σημαντική αξία για την ελληνική οικονομία, με πολλαπλασιαστή επίδρασης x3,6, καθιστώντας τον κλάδο της πρωτογενούς παραγωγής και του τροφίμου ελκυστική επιλογή καριέρας για τη νέα γενιά.Η βράβευση αυτή αποτελεί μία ακόμη επιβεβαίωση της αφοσίωσης και του οράματος της κας Λαζαρίδου για έναν δυναμικό και βιώσιμο αγροδιατροφικό τομέα, ο οποίος θα συνεισφέρει στην επισιτιστική ασφάλεια και θα προσφέρει βιώσιμες επαγγελματικές προοπτικές.
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη