Επιχειρηματικότητα
Workshop “Motivating Women in Supply Chain”
Στα πλαίσια του Διεθνούς Συνεδρίου Eurolog, που έλαβε χώρα στις 3-4 Απριλίου στην Αθήνα, υπό την αιγίδα των ELA (European Logistics Association ) και ΙLME (Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδος), η εταιρεία Hatzi Filax είχε την τιμή να παρουσιάσει το Workshop με θέμα «Μotivating Women in Supply Chain”.
Στο Workshop συμμετείχαν καταξιωμένοι επαγγελματίες από ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις, εξειδικευμένοι στο χώρο των logistics, καθώς επίσης και φοιτητές από Βusiness & Economics τμήματα εξειδικευμένων σχολών.
Η παρουσίαση εμπεριείχε πληθώρα διαδραστικών και βιωματικών δραστηριοτήτων, μέσω των οποίων οι συμμετέχοντες του Workshop έθεσαν ερωτήσεις και έβγαλαν συμπεράσματα, αναλύοντας τη θέση της γυναίκας στο χώρο του Supply Chain.
Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε 4 ομάδες, κάθε μία από τις οποίες έκανε τη δική της παρουσίαση, αναπτύσσοντας τις ιδέες των μελών της. Τα κύρια θέματα απασχόλησης ανά ομάδα ήταν τα εξής:
- 1η ομάδα: “Opportunities, Networking and Empowerment in Supply Chain”
- 2η ομάδα: “Recruiting and Retaining Women in Supply Chain”
- 3η ομάδα: “Mentoring, Support and Training in Supply Chain”
- 4η ομάδα: “Motivating and Retaining Women in Supply Chain”
Τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από την κάθε ομάδα συνοψίζονται στο παρακάτω κείμενο. Σύμφωνα με αυτά προτείνεται:
- Να δίνεται περισσότερη προσοχή και έμφαση στις διαδικασίες στελέχωσης και προαγωγών, σε γυναίκες οι οποίες κατέχουν ανώτερες θέσεις.
- Να αποκτούν δημοσιότητα ο γυναίκες αυτές έτσι ώστε αποκτώντας περισσότερη αναγνωρισιμότητα, να αποτελούν πηγή έμπνευσης και για άλλες γυναίκες που θέλουν να αναπτυχθούν.
- Οι εργοδότες να είναι ρεαλιστές και ευέλικτοι όσον αφορά στην πρόσληψη γυναικών. Έχουν πολλαπλούς ρόλους, όπως αυτός της μητέρας, λόγω της πολυπραγμοσύνης της φύσης τους.
- Οι εργοδότες να συμβάλουν ενεργά στην κατάλυση των στερεοτύπων σχετικά με τις γυναίκες στην εφοδιαστική αλυσίδα. Οι τελευταίες έχουν πολύ καλές οργανωτικές και διοικητικές δεξιότητες, εφόδια που μπορούν να προβούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον χώρο.
- Οι εταιρείες και η κυβέρνηση να προωθήσουν ευκαιρίες για ανάδειξη διαφορετικών πτυχών και αντικειμένων στο Supply Chain (SP).
- Μέσω της συνεχούς ανάπτυξης της τεχνολογίας να γίνει προσέλκυση περισσότερων millennials, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στον εμπλουτισμό των ομάδων τους, ανταποκρινόμενοι στην νέα εποχή.
- Οι γυναίκες να δείχνουν αυτοσεβασμό καθώς επίσης να παρακινούνται από τις εταιρείες, ώστε να αντιλαμβάνονται την πραγματική τους αξία και να μην δημιουργούν αυτο-σαμποτάζ στις ίδιες και κατ’ επέκταση σε όλες τις γυναίκες που θέλουν να διαπρέψουν στον χώρο.
- Να παρέχονται ανοιχτές ευκαιρίες οι οποίες θα κατανέμονται με δίκαιο τρόπο και ισομερώς, στο εργατικό δυναμικό.
- Να παρέχονται περισσότερες γνώσεις, συμβουλές και εκπαίδευση στις γυναίκες ώστε να εξειδικευθούν πάνω στο αντικείμενο της εφοδιαστικής αλυσίδας, καταλαμβάνοντας εφ’ όσον το επιθυμούν ηγετικές θέσεις
- Τα μέλη σε μία οικογένεια χρειάζεται να αλληλοϋποστηρίζονται. Οι γυναίκες συνήθως στηρίζουν την οικογένεια τους, αλλά και η οικογένεια οφείλει να πράττει το ίδιο. Ένα σπίτι ενέχει αρκετές ευθύνες και καταλαμβάνει σημαντικό μέρος του χρόνου των μελών του.
- Οι επιχειρήσεις στο χώρο του Supply Chain οφείλουν να ξεκινήσουν μία πολιτισμική αλλαγή. Η αλλαγή αυτή, όπως κάθε αλλαγή, δεν θα είναι εύκολη! Ακρογωνιαίο λίθο θα μπορούσε να αποτελέσει η πολιτική γύρω από την ισότητα, την ανάπτυξη και την εξέλιξη των γυναικών στο χώρο αυτό.
- Oι εταιρείες χρειάζεται να οργανώνουν ημερίδες ανοιχτής εκπαίδευσης. Οργανισμοί όπως ο ELA και παρόμοιοι, μπορούν να συνεργάζονται με σχολεία και πανεπιστήμια, ώστε να εμπνέουν τις μελλοντικές γενιές να συμμετάσχουν στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας και να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους σε αυτές.
- Να εξετάσουν το ενδεχόμενο της εργασίας από απόσταση για τις γυναίκες. Με τον τρόπο αυτό, θα είναι πιο ευέλικτες όσον αφορά τις συνολικές τους ευθύνες και υποχρεώσεις.
Όλα τα παραπάνω, αποτελούν λύσεις ή απαντήσεις σε θέματα που απασχολούν τις σύγχρονες γυναίκες αλλά και τις εταιρείες. Ο εκσυγχρονισμός των εταιρειών βάσει του τι χρειάζονται οι γυναίκες, αποτελεί ζήτημα συνεχούς συζήτησης και επαναδιατύπωσης. Οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις για τις εργαζόμενες γυναίκες, διαφοροποιούνται ανάλογα με την χώρα, τον κλάδο και την εταιρεία.
Το πιο σημαντικό στοιχείο του Workshop θεωρήθηκε η κατανόηση του πολλαπλού ρόλου της σύγχρονης γυναίκας. Οι γυναίκες οφείλουν από μόνες τους να μην δημιουργούν εμπόδια στους εαυτούς τους και να αναγνωρίζουν τις δυνατότητες τους, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην ανέλιξή και πρόοδό τους, στο χώρο που επιθυμούν.
Ομιλητές
- Nikole Geerkens – ELA
- Μαριλένα Αργυρού – OPERATIONS CENTER
- Οικονομοπούλου Ελένη – ΔΕΣΦΑ
- Σκρουφούτας Χαράλαμπος – ΔΕΛΤΑ
- Σταυρίδου Μαρία – SIEMENS
- Φουντούκης Σπύρος – CITY UNIT COLLEGE
- Χάτζη Σκευοφύλακα – Hatz Filax Co Ceo
Παρουσιάστρια του workshop:Σοφία Σκευοφύλακα
Εκδηλώσεις
Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»
Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.
Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..
Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.
Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ
Παρουσίαση
Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”
Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης
Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».
Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.
Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.
Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.
Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.
Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:
Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Προγράμματα
ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ NEXT STAGE LAB-TO-MARKET BOOTCAMP
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Next Stage Lab – To – Market Bootcamp, το πρόγραμμα που στηρίζει καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups να μεταφέρουν τα αποτελέσματα της τεχνολογικής τους έρευνας στην αγορά. Οι συμμετέχοντες, με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία, και η μηχανική λογισμικού.
Το Next Stage Lab-To-Market Bootcamp είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Περισσότερα από 50 άτομα παρακολούθησαν το Bootcamp, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels.
Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Συγκεκριμένα, το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας διαθέσε, σε 2 ομάδες, χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες, ενώ η Ideas Forward προσέφερε σε 3 ομάδες συμβουλευτική ανακάλυψης επιχειρηματικού μοντέλου και επενδυτικής ετοιμότητας.
Οι ομάδες του Bootcamp με την υψηλότερη κατάταξη:
1η θέση: Moverse: Αναπτύσσει μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation που επιτρέπει στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια, αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.
2η θέση: MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, βοηθώντας γεωπόνους και αγρότες να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους μέσω τεχνολογιών μικροβιακής νοημοσύνης και ακριβούς γεωργίας.
3η θέση: RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, επιτρέποντας στους ερευνητές να αποκτούν ασφαλή και αξιόπιστη πρόσβαση σε δεδομένα, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα μέσω της προσέγγισης “επισκέπτη δεδομένων”.
Ο καθηγητής Νίκος Θεοδωράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ, δήλωσε “θεωρούμε το πρόγραμμα ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες του Α.Π.Θ. να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης και ευελπιστούμε να δούμε σύντομα τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά.”
Ο καθηγητής Παναγιώτης Κετικίδης, πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, ανέφερε “συγχαιρουμε τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε και να σας ευχηθούμε, καινοτομώντας από τη Θεσσαλονίκη, να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στις διεθνείς αγορές.”
Ο Δημήτρης Κουρτέσης, συνιδρυτής της Ideas Forward, τόνισε ότι “συμμετείχαν ομάδες με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα, οι οποίες δεν φοβούνται τα δύσκολα, έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, στηρίζονται σε βαθιά τεχνολογική γνώση και το Next Stage τις υποστηρίζει για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξής τους.”
Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, σημείωσε ότι “είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και είμαστε πρόθυμοι να παράσχουμε βοήθεια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μόνο αν κάνουμε καινούρια πράγματα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να προχωρήσουμε μπροστά.”
Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp:
- 35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.
- ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.
- Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.
- MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.
- Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.
- RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.
- SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.
- SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.
The Sustainables: Φορητές μονάδες πυρόλυσης για παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ.
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη